Wat zijn NAW gegevens? Veel mensen vragen zich dit af, meer dan 3000 mensen zoeken maandelijks naar “naw gegevens betekenis” of “Wat zijn NAW gegevens?”.
Je bent dus zeker niet de enigste!
Dus waar staat het voor? NAW staat voor…
- Naam
- Adres
- Woonplaats
NAW gegevens betekenis
Heel simpel en kort door de bocht zijn NAW gegevens dus gewoon je…
- Naam: De volledige voornaam en achternaam
- Adres: De straatnaam + huisnummer en eventuele toevoegingen zoals appartement of verdieping
- Woonplaats: De plaats (stad of dorp) van het adres en soms land voor internationale zendingen
Hieronder zie een voorbeeld van NAW gegevens hoe dit in de praktijk eruit ziet…
NAW gegevens voorbeeld
Hoe ga je om met NAW gegevens?
Ook dit kunnen we heel simpel uitleggen…
Sla de gegevens veilig op. Gebruik een eigen server of een dedicated server van een hosting partij en gebruik ijzersterk wachtwoorden met een cijfer (1,2,3,etc), een speciaal teken (!,#,$,%,) en gebruik niet je verjaardag of iets persoonlijk wat makkelijk op het internet is te vinden in het wachtwoord.
Vraag niet naar overbodige informatie, als je bepaalde informatie niet gaat gebruiken, vraag er dan ook niet naar. Hoe minder mensen hoeven in te vullen hoe lager de drempel om iets te kopen. In dit geval is “less is more”, een goede quote om in gedachten te houden.
Deel ze nooit met derde zonder dat je daar toestemming voor hebt van de gebruiker. De AVG wet maakt het illegaal als je zonder toestemming de NAW gegevens aan derde verkoopt of doorstuurt en er staan dan ook flinke boetes op.
Op deze manier ga je veilig om met de NAW gegevens van je bezoekers en voldoe je beter aan de AVG wet.
NAW Gegevens en SEO: Heeft het invloed op elkaar?
NAW gegevens (Naam, Adres, Woonplaats) spelen indirect een rol in SEO door het vergroten van het vertrouwen en de transparantie van je webshop.
Hoewel ze zelf geen directe SEO-factor zijn, verbeteren ze de gebruikerservaring doordat klanten weten wie je bent en waar je gevestigd bent. Dit kan zorgen voor een lagere bounce-percentages en langere bezoeksessies, wat zoekmachines als positieve signalen zien.
Bovendien helpen duidelijke NAW gegevens bij lokale SEO, doordat google duidelijk kan zien waar je gevestigd bent en je hierdoor in de lokale zoekresultaten kan laten verschijnen.
Kortom, door je NAW gegevens duidelijk te vermelden, ondersteun je zowel klantvertrouwen als je lokale SEO-prestaties.
Gebruik van NAW Gegevens voor Webshops
NAW gegevens kunnen niet alleen bijdragen aan een succesvolle afhandeling van bestellingen, maar ook aan het verhogen van de conversie op je website. Hoe? Door het bestelproces zo soepel mogelijk te maken voor je klanten.
Een goede manier om dit te doen is door de NAW gegevens automatisch te laten invullen. Veel moderne webshops bieden klanten de mogelijkheid om hun gegevens op te slaan voor toekomstige aankopen.
Dit betekent dat wanneer een klant terugkomt naar je webshop, zijn of haar gegevens automatisch worden ingevuld. Dit bespaart tijd en moeite, waardoor de klant sneller geneigd is om de aankoop af te ronden, zonder af te haken.
Het automatisch invullen van gegevens is een kleine, stap die weinig moeite kost om de conversie op je webshop te verbeteren.
Afsluitende Woorden
NAW gegevens zijn een essentieel onderdeel van je webshop. Ze zorgen ervoor dat bestellingen correct worden afgehandeld en spelen een belangrijke rol in het opbouwen van vertrouwen bij je klanten.
Door transparant te zijn over je bedrijfsgegevens en de gegevens van je klanten goed te beschermen, creëer je een betrouwbare uitstraling voor je klanten.
Het is ook belangrijk om te onthouden dat het optimaliseren van de gebruikerservaring, bijvoorbeeld door het automatisch invullen van NAW gegevens, kan leiden tot een hogere conversie en een succesvol bedrijf.
Heb je vragen over hoe je de NAW gegevens van je klanten beter kunt beheren? Of wil je sparren over hoe je je webshop verder kunt optimaliseren voor SEO?
Boek dan nu een GRATIS call met een van onze experts bij Digital Bean. We staan klaar om je te helpen met praktische tips en strategieën alles uit je webshop te halen!
Joram is een jonge gedreven SEO Specialist die zich daarnaast focust op copywriting dat diensten en producten verkoopt. In zijn vrije tijd is die sportief en doet is die bezig als actief wedstrijdsporter in de sport Taekwondo. Altijd op zoek naar dingen om te leren en zichzelf te verbeteren en uiteraard naar manieren om de klanten van Digital Bean te helpen met de juiste SEO strategie.